Cz 1 Kolędy polskich kompozytorów
Program oparty na solowych kolędach Feliksa Nowowiejskiego, w chóralnych opracowaniach kolęd takich kompozytorów jak Józef Świder, Feliks Rączkowski, Mirosław Gałęski.
Cz 2 Kolędy świata
Aranżacje chóralne kolęd świata.
Wykonawcy:
Barbara Tritt – sopran
Damian Suchożebrski – bas
Szymon Tritt – tenor
Łukasz Trochimiak – tenor
Alicja Kosznik – fortepian
oraz studenci Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu pod kierownictwem prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt
Przygotowanie koncertu: prof. Jadwiga Gałęska-Tritt, dr Barbara Tritt
BARBARA TRITT (sopran)
Absolwentka Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego AM w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Katarzyny Nowak-Stańczyk; dyplom z wyróżnieniem.
W roku 2006/2007 studentka Opera Studio w Rzymie pod kierunkiem: Renaty Scotto, Anny Vandi i Cesare Scartona. Brała udział w licznych Kursach Mistrzowskich.
Jako wokalistka prowadzi szeroką działalność koncertową mając w swoim dorobku wykonania partii solowej w dziełach kantatowo-oratoryjnych od baroku po muzykę XX wieku.
Debiutowała partią Adiny z opery amore G. Donizettiego (Opera Nova w Bydgoszczy marzec 2010). Ma na swoim koncie wykonania takich partii jak: Dydona z opery Dido&Aeneas
H. Purcella, a także partie sopranowe z opery The Fairy Queen H. Purcella (Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu). Kreowała także partię Susanny z opery La nozze di Figaro oraz Fiordiligi z opery Cosi fan tutte /wykonanie koncertowe AM w Gdańsku pod kierownictwem Maestro Claudio Desderiego/. W swoim dorobku koncertowym ma liczne recitale solowe w Polsce i za granicą. Specjalizuje się także w wykonawstwie muzyki współczesnej wykonując partie solowe w dziełach sakralnych, cykle pieśni. Od lat bierze udział w licznych projektach kompozytorskich oraz nagraniach płytowych.
Jest laureatką kilku konkursów wokalnych. Otrzymała m.in. wyróżnienie na konkursie- turnieju Koczalskiego, Kurpińskiego i Karłowicza w Warszawie, nagrodę specjalną dla wyróżniającego się soprana na I Letniej Akademii w Gdańsku, nagrodę specjalną dla najlepszego wokalisty podczas European Voice&Music Festival w Karpaczu. W roku 2011 otrzymała II nagrodę na III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym towarzyszącym III Letniej Akademii Wokalnej w Gdańsku.
Od 2005r. pracuje jako wykładowca przedmiotów emisja głosu, kameralistyka wokalna, metodyka misji głosu m.in. w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Była wykładowcą Akademii Sztuki w Szczecinie oraz na Podyplomowych Studiach Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2011- 2016 r. pracowała jako asystent na Akademii Muzycznej w Poznaniu. Od 2015r. prowadzi swoje Studium Wokalne działające w Ognisku Muzycznym Szkoły im. W. Lutosławskiego w Stargardzie. W czerwcu 2013 została Prezesem Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis zajmującego się działalnością artystyczną oraz edukacyjną. W styczniu 2016r. otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie wokalistyka Na Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku.
Damian Suchożebrski (bas)
Student wydziału wokalno-aktorskiego studiów II st. Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. I st. Akademii Muzycznej w Poznaniu ukończył na wydz. Edukacji Muzycznej, Dyrygentury Chóralnej i Muzyki Kościelnej. Absolwent Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w klasie prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt (dyplom z wyróżnieniem). Debiutował na scenie Teatru Wielkiego opery poznańskiej w operze Dziecko i Czary M. Ravela. W sezonie 2015/2016 występował w premierowym spektaklu Dydona i Eneasz H. Purcella w roli Eneasza pod batutą Paula Eswooda. Kreował także postać Figara w operze Wesele Figara W. A. Mozarta; spektakle studenckie w Filharmonii w Gorzowie Wielkopolskim, Opolu oraz na Akademii Muzycznej w Poznaniu. W 2017 roku uczestniczył w programie Asheville Young Artist Program podczas którego pracował m.in. z wybitnym pedagogiem Jonem Truit. W sezonie 2015-2016 był uczestnikiem zajęć Studium Operowego działającego przy Teatrze Wielkim, Opera Narodowa w Warszawie w klasie Eytana Pessena. Współpracował także z Warszawską Operą Kameralną podczas produkcji „Amadeusz” realizowanej w ramach Festiwalu Mozartowskiego w 2016r. Prowadzi szeroką działalność koncertową, zarówno jako solista jak i kameralista. Jest artystą Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis w Poznaniu biorąc udział w wielu projektach koncertowych. Uczestniczył także w nagraniach płyt:
Kultura muzyczna Katedry Siedleckiej. Ludzie i Muzyka
Kameralnie to pięknie i profesjonalnie z muzyką kantatowo-oratoryjną
oraz W kręgu polskiej pieśni XIX/XX wieku.
Od wielu lat działa także jako solista Chóru Katedralnego im. ks. Alfreda Hoffmana pod dyrekcją ks. prof. dr hab. Michała Romana Szulika.
Szymon Tritt (tenor)
Magister sztuki Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, specjalność organy, śpiew solowy, oraz filii w Szczecinie, specjalność fortepian. Absolwent Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu i Podyplomowego Studium Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Laureat III nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Muzyki Organowej XX wieku w Legnicy (1998), otrzymał również dyplom honorowy II etapu oraz nagrodę publiczności na II Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu (2000).
Uczestnik kursów wokalnych i organowych w Polsce i za granicą.
Łukasz Trochimiak (tenor)
Absolwent studiów pierwszego stopnia na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej w klasie dyrygowania dr Pawła Łuczaka Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu w klasie śpiewu prof. Jadwigi Gałęskiej Tritt. Jest członkiem Towarzystwa Muzycznego Schola Cantorum Posnaniensis, z którym brał i wciąż bierze udział w licznych projektach. Najważniejsze z nich to: udział jako solista w nagraniu płyty „W kręgu polskiej pieśni XIX/XX wieku”; udział jako solista w projektach „Music in the spotlight” oraz „Piosenka jest dobra na wszystko”; wykonanie głównej partii w operze „Zamek na Czorsztynie” Karola Kurpińskiego a od 2016 dołączył do kadry Warsztatów Wokalnych ww. Towarzystwa jako jeden z instruktorów wokalnych. Współpracuje z Chórem Polskiego Radia. Wraz z Warszawską Operą Kameralną wziął udział w koncertach towarzyszących 26. Festiwalowi Mozartowskiemu „Mozart OFF”. Od października 2016 r. kontynuuje naukę na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej, oraz Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu dr Heleny Zubanovic.
Alicja Kosznik (fortepian)
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy; wydział Instrumentalny – fortepian pod kierunkiem dr hab. Małgorzaty Furche-Jurczyk, prof. ndzw.
Współpracowała z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy im. I. Paderewskiego, Filharmonią Gorzowską i Toruńską Orkiestrą Symfoniczną– audycje muzyczne dla dzieci. Pracuje na stanowisku – nauczyciel fortepianu głównego, dodatkowego oraz akompaniator w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. Im Juliusza Zarębskiego w Inowrocławiu oraz akompaniator w klasie prof. dr hab. Hanny Michalak i prof. zw. dr hab. Magdaleny Krzyńskiej w Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Prywatne Policealne Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu jest pierwszą w Polsce niepubliczną artystyczną szkołą policealną, kształcącą w zawodzie muzyk o specjalności wokalista. Współpracując z instytucjami muzycznymi Poznania i kraju, daje ona możliwość szerokiej, artystycznej prezentacji swoich studentów i absolwentów. Ci z kolei – otoczeni indywidualną opieką pedagogów Studium, rozwijają swój talent zgodnie z przesłankami natury własnej osobowości. Takie warunki i możliwości stwarza autorska metoda dyrektora – prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt, uwzględniająca w pracy nad techniką wokalną indywidualne cechy psychofizjologii emocjonalnej i psychoakustyki każdego z adeptów sztuki śpiewania. Wyzwalanie osobowości artystycznych odbywa się także poprzez liczne i różnorodne projekty artystyczne i programy koncertowe. Ponadto słuchacze mają możliwość współpracy z bardzo dobrymi zespołami instrumentalnymi, znakomitymi pianistami i młodymi kompozytorami, które to kontakty stanowią o wykształceniu muzyka o szerokich, artystycznych horyzontach.
KRYSTYNA ZAWADKA – HAFT KRZYŻYKOWY
„Szeroko rozumiane rękodzieło towarzyszyło mi od najmłodszych lat, podpatrywałam moje Ciocie, które „igłą malowały” motywy na obrusach i serwetkach, przy nich stawiałam pierwsze kroki w tej dziedzinie. Życie dorosłe nie pozwoliło poświęcić na to dużo czasu, dopiero na emeryturze na nowo odkryłam zakurzoną latami pasję. Rękodzieło uczy cierpliwości, systematyczności i jest fantastyczną odskocznią od codziennych spraw. Dziś już nie wyobrażam sobie dnia bez wyszywania czy szydełkowania. Inspiracją w wyborze tematyki wyszywanych prac jest druga moja pasja – ogród, dlatego takie motywy przeważają na obrazach”.