Koncert Niedzielny
„Pod dachami Paryża” w wykonaniu zespołu „Retro Orchestra”
godz. 12.00 bilety 15 zł (przedsprzedaż), 20 zł (w dniu koncertu)
„Pod dachami Paryża” – koncert w wykonaniu zespołu „Retro Orchestra” w składzie:
Kaja Mianowana – wokal,
Michał Zuń – kontrabas,
Piotr Kopietz – akordeon, aranżacje, kierownictwo artystyczne.
W kulturze muzycznej Francji piosenka autorska zajmuje jedną z czołowych pozycji. Takie nazwiska jak Piaf, Brel, Dalida czy Aznavour jednoznacznie kojarzą się z przejmującymi opowieściami o miłości i zdradzie, o szczęściu i rozpaczy, o nadziei i zwątpieniu. Wszystko to oczywiście przy dźwiękach akordeonu, z jego niezwykłymi możliwościami sonorystycznymi i technicznymi.
Muzycy zespołu „Retro Orchestra” sięgając po utwory z repertuaru największych legend francuskiej piosenki i ubarwiając je tradycyjnymi walczykami musette, przenoszą słuchaczy wprost na brukowane uliczki paryskiego Montmartre’u, tętniącego życiem ulicznych kawiarni i przepełnionego niezwykłymi opowieściami.
W programie m.in.: Sous le ciel de Paris, Milord, Ne me quitte pas, Amsterdam, La foule, Je veux oraz tradycyjne walce musette.
Info o artystach:
Kaja Mianowana – niezależna wokalistka oraz aktorka scen musicalowych. Ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na specjalności: muzyka dawna. W ramach stypendium studiowała również w Universität für Musik und darstellende Kunst Graz, w Austrii.
Od 13 lat prowadzi aktywną działalność artystyczną, śpiewając muzykę dawną, musical, etniczne pieśni sefardyjskie oraz muzykę filmową. Zagrała role w musicalach: „Upiór w Operze”, „Miss Saigon”, „Les Misérables”, „Koty”, „Love Story”, „Notre Dame de Paris”, „Piloci” i „Lamaila”. W większości do wykonywanych ról w w/w dziełach, wybierana była przez ich kompozytorów, w tym m.in.: Andrew Lloyda Webbera, Riccardo Cocciante czy Macieja Pawłowskiego.
Jest zdobywczynią nagrody głównej na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Anny German (Moskwa 2015r.) Współpracuje z kompozytorami muzyki filmowej, w tym m.in. z Bartoszem Chajdeckim i Mikołajem Stroińskim. Jest wokalistką zespołu MellluSya (w 2020 r. ukaże się debiutancki album) oraz zespołu „Sentido”. Uczy emisji głosu na kierunku Musical w Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Gra na kilku instrumentach. Biegle posługuje się językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Michał Zuń – kontrabasista, gitarzysta basowy. Doskonale odnajduje się w każdym gatunku muzyki, koncertując w kraju i za granicą. Współpracuje zarówno z orkiestrami jak i zespołami kameralnymi, od Filharmonii Narodowej przez big-bandy po macedońskie zespoły folklorystyczne. Występował na kilku prestiżowych festiwalach, w tym na Festiwalu Jazz Jamboree i na festiwalu „La Folle Journee”( Francja 2014) gdzie zyskał bardzo przychylne recenzje tamtejszych krytyków oraz publiczności. Z zespołem Couleur Cafe, został laureatem festiwalu piosenki studenckiej w Krakowie. Współpracuje z Filharmonią Narodową, orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Vratislavia, Unplugged Orchestra oraz z zespołami: Propabanda, PompaDur, Couleur Cafe, Swing Motion, Piotr Kostrzewa Big Band, Fantango Quintet i Wojciech Bardowski. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, klasy kontrabasu prof. Andrzeja Mysińskiego. Umiejętności doskonalił również w klasie kontrabasu jazzowego – Adama Cegielskiego w Policealnym Studium Jazzu w Warszawie.
Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu (Austria) w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim – akordinie.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz scenach koncertowych (w tym: polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia). Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2020 r. koncertował ze światowej sławy skrzypkiem – Roby Lakatos, nagrywając m.in. płytę pt. „World Tangos”.
Piotr jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych, w tym m.in.: „Sentido” oraz „Retro Orchestra”. Na stałe występuje w zespołach „Gang Tango” (czołowy polski zespół wykonujący tanga świata) oraz „Orkiestra Adria” (nawiązująca składem i idiomem brzmieniowym do zespołów występujących w międzywojennych lokalach i teatrach rewiowych Warszawy). W 2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi), a w 2021 płytę „World of Orient” (w klimacie szeroko pojętej muzyki Orientu). Piotr jest aranżerem wszystkich utworów na obu w/w płytach oraz we wszystkich własnych projektach muzycznych. Jako aranżer współpracował m.in. z: Kayah, Kubą Badachem, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.
Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim : „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.
Więcej: http://www.kop-art.art.pl/piotr-kopietz