Skład zespołu „Sentido”:
Kaja Mianowana – wokal
Adeb Chamoun – orientalne instrumenty perkusyjne,
Piotr Kopietz – akordeon, kierownictwo artystyczne,
Agnieszka Osiecka to postać kultowa, której bogata twórczość literacka oraz artystyczna na stałe wpisały się do kanonu polskiej kultury. Była kobietą niezwykle wszechstronną, jednak to teksty piosenek jej autorstwa obdarzone zostały szczególną estymą, zapewniając nieśmiertelność jej wyjątkowej postaci. Piosenki te do dziś cieszą się niegasnącą popularnością, budzą zachwyt i wzruszają do łez – zarówno wykonawców, jak i słuchaczy.
Zespół Sentido w swoim wyjątkowym projekcie muzycznym „Osiecka – Orientalnie”, sięga do niezwykłej twórczości Osieckiej czerpiąc z niej to, co najlepsze i dzieląc się swoją wrażliwością, odczytuje ją na nowo. Dzięki wykorzystaniu, wśród dźwięków koncertowego akordeonu, aksamitnego brzmienia wokalu i orientalnych instrumentów perkusyjnych oraz autorskich aranżacji, Artyści zespołu ubierają znane i lubiane utwory z tekstami Agnieszki Osieckiej, w orientalny płaszcz muzyczny, nadając im nietuzinkowy styl, świeżą jakość oraz nową duszę.
W programie koncertu usłyszymy m.in.:
Oczy tej małej, Ucisz serce, Chwalmy Pana, Miasteczko Bełz, Kiedy mnie już nie będzie, Nie żałuję, Niech żyje bal, Wariatka tańczy.
Kaja Mianowana – niezależna wokalistka i aktorka scen musicalowych. Ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, specjalność: muzyka dawna. Studiowała również w Universität für Musik und darstellende Kunst Graz (Austria). Prowadzi aktywną działalność artystyczną, śpiewając muzykę dawną, musical, etniczne pieśni sefardyjskie oraz muzykę filmową. Grała w musicalach: „Upiór w Operze”, „Miss Saigon”, „Les Misérables”, „Koty”, „Love Story”, „Notre Dame de Paris”, „Piloci” i „Lamaila”. Do większości ról wybierana była przez ich kompozytorów, w tym: Andrew Lloyda Webbera, Riccardo Cocciante czy Macieja Pawłowskiego. Jest zdobywczynią nagrody głównej na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Anny German (Moskwa 2015r.) Współpracuje z kompozytorami muzyki filmowej: z Mikołajem Stroińskim i Bartoszem Chajdeckim. Jest wokalistką zespołu MellluSya oraz zespołu „Sentido”. W Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, uczy emisji głosu na kierunku Musical. Gra na kilku instrumentach. Biegle włada językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Adeb Chamoun – perkusista. Koncertuje na instrumentach perkusyjnych arabskich, perskich i latynoskich, w tym: riq, darabuka, tar,daf, cajon, conga, bongos, timbales. Doskonale odnajduje się w stylach: jazzowym, etnicznym, arabskim, perskim, tureckim i latynoskim oraz w folklorze polskim. Urodził się w mieście Hasaka (Syria) w rodzinie artystycznej, co sprzyjało rozwojowi talentu muzyczny Adeba od najmłodszych lat. Pierwszym nauczycielem był brat Abdul, mistrz gry na instrumentach perkusyjnych. Karierę muzyczną rozpoczął w Domu Kultury w Hassaka, a doskonalił w Aleppo oraz Damaszku, gdzie m.in. uczestniczył w festiwalach muzyki orientalnej i nawiązał współpracę z wybitnym kompozytorem muzyki orientalnej i klasycznej, Samirem Kwefati. W 2007 roku Adeb rozpoczął współpracę z Big Bandem, Kazimierza Chlebowskiego w Płocku. Po osiedleniu się w Warszawie koncertuje z zespołem „Naxos”, Milo Kurtisa gdzie gra z Kostkiem Yoriadisem i Apostolisem Anthymosem oraz nagrywa płyty: „Podróż dookoła mózgu” i „Naxos Orchestra Live at Polin-Coexista”. Ponadto koncertuje z zespołem „Klezmafor” nagrywając płytę „W górę”, z zespołem „Rzeszów Klezmar Bend” oraz „Trifonidis Illumination Bandi”. Adeb wykonuje muzykę eklektyczną, uczestnicząc m.in. w projektach zespołu „Fuenty” – gdzie wspólnie z Jaherem Irani i Kubą Niedoborkiem łączy rytmy orientalne z flamenco, oraz z zespołem „Balkan Sevdah” gdzie po mistrzowsku łączy instrumenty orientalne z wieloma różnymi kulturami muzycznymi.
Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu (Austria) w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim – akordinie.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz scenach koncertowych (w tym: polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia). Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie.
Piotr jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych. Na stałe występuje zespołach: „Gang Tango” i „Orkiestra Adria”. W 2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi – jest aranżerem wszystkich utworów). W 2020 r. koncertował ze światowej sławy skrzypkiem – Roby Lakatos, nagrywając m.in. płytę pt. „World Tangos”. Jako aranżer współpracował m.in. z: Kayah, Kubą Badach, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra. Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim : „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.
Więcej: http://www.kop-art.art.pl/piotr-kopietz