Ładowanie Wydarzenia

« Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Koncert Noworoczny „Z Różą”

4 stycznia 2020 (sobota) godz. 17:00

| 90zł, 100 zł i 110 zł

Koncert Noworoczny, co roku cieszy się dużym zainteresowaniem naszych widzów z Grudziądza i regionu. Tym razem motywem przewodnim tego niezwykłego wieczoru będzie róża – królowa wśród kwiatów.

Podczas Koncertu nie zabraknie utworów muzyki operowej i operetkowej, dwudziestolecia międzywojennego oraz piosenek lat 60-tych, które pod batutą Anny Janosz wykonają soliści, Orkiestra Symfoników Bydgoskich z towarzyszeniem chóru Alla camera.  Przez tę muzyczną podróż poprowadzi Państwa Emilia Czekała.

Mamy taki plan, aby znowu przyjemnie zaskoczyć naszych widzów trochę niekonwencjonalną formułą. Każdy z naszych gości będzie tego wieczoru jurorem i odda swój głos na najlepszy duet. Głosować będziemy różami, a wygra para obdarowana największą liczbą kwiatów.

Wystąpią:

Soliści:

Marcela Wierzbicka-Opalińska – sopran

Justyna Gęsicka – mezzosopran.

Krzysztof Zimny – tenor

Dominik Opaliński – bas-baryton

Orkiestra Symfoników Bydgoskich

Chór Alla camera

Anna Janosz – dyrygent

Emilia Czekała – prowadzenie koncertu

MarcelaWierzbickaOpalińska_Dominik_Opaliński_small (2)Marcela Wierzbicka-Opalińska – absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej imienia Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Hanny Michalak. Swoje umiejętności doskonali uczestnicząc w seminariach wokalnych prowadzonych m.in. przez Helenę Łazarską, Olgę Pasiecznik, Hedwig Fassbender, Izabellę Kłosińską, Neila Shicoffa oraz Tomasza Koniecznego.

Na scenie zadebiutowała partią Tatiany w operze Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego (XXII Bydgoski Festiwal Operowy). Ponadto wcieliła się w czołowe partie mozartowskie, takie jak: Hrabina w Weselu Figara, Pamina w Czarodziejskim flecie czy Donna Elvira w Don Giovannim (Kammeroper Rheinsberg). W grudniu 2017 roku wykonała partię Woglindy z opery Das Rheingold R. Wagnera z udziałem Tomasza Koniecznego i Polskiej Orkiestry Radiowej pod batutą Michała Klauzy w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie

W swoim repertuarze ma wiele dzieł oratoryjnych (m.in. Magnificat D-dur BWV 243

J.S. Bacha, Requiem G. Faurego, Izrael w Egipcie HWV 54 G.F. Händla, Stabat Mater G.B. Pergolesiego, Gloria RV 589 A. Vivaldiego, Msza C-dur „Koronacyjna” KV 317 oraz Requiem d-moll KV 626 W.A. Mozarta, Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Msza G-dur D.167 F. Schuberta). Współpracuje z Orkiestrą Kameralną Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Filharmonią Pomorską, Filharmonią Koszalińską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica oraz Capellą Bydgostiensis. Prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując w kraju i za granicą. Jest półfinalistką X Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Klaudii Taev w Estonii (2017) oraz I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie (2017). Jest laureatką III Nagrody na VII Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie (2016), III Nagrody oraz Nagród Specjalnych na V Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2015), III Nagrody oraz Nagród Specjalnych na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Sosnowcu (2015), III Wyróżnienia i Nagrody Europejskiej Fundacji Promocji Sztuki Wokalnej X Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Złote Głosy” w Warszawie (2015). W latach 2015-2017 była uczestniczką Akademii Operowej (Program Kształcenia Młodych Talentów) działającej przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. W grudniu 2015 roku została stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w marcu 2017 roku otrzymała Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Dominik Opaliński – bas-baryton, absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (studia licencjackie) oraz Uniwersytetu Muzycznego im. F.Chopina w Warszawie (studia magisterskie). Na scenie zadebiutował jeszcze jako student, partią Sempronia w operze Lo Speziale J. Haydna podczas III Operowego Forum Młodych. Ponadto wcielał się w role w operach takich twórców jak: G. F. Haendel, G. Paisiello, W. A. ozart, G. Rossini, G. Puccini, R. Wagner, M. Nymann, K. Penderecki. W 2016 roku powierzono mu rolę Bourdera w operze Ubu Rex K. Pendereckiego (Opera Śląska, Bytom). Premiera została okrzyknięta najlepszą z dotychczasowych realizacji tego tytułu oraz zdobyła „ZŁOTĄ MASKĘ” w kategorii najlepszy spektakl roku. Artysta występował na takich scenach i estradach jak np.: Filharmonia Pomorska, Filharmonia Śląska, Filharmonia Warmińsko-Mazurska, Opera Śląska, Opera Wrocławska, Warszawska Opera Kameralna, Leipzig Opera czy Kameroper Rheinsberg. Brał udział w wielu festiwalach, np.: Opera Rara w Krakowie, Festiwal Oper Współczesnych we Wrocławiu, Bydgoski Festiwal Operowy, Bydgoski Festiwal Muzyczny, Poziom 320 im. K. Pendereckiego w Zabrzu. Dominik Opaliński współpracował z wieloma wybitnymi dyrygentami: Kai Bumann, Jurek Dybał, Piotr Sułkowski, Rafał Janiak oraz z samym Krzysztofem Pendereckim.

Krzysztof_Zimny_Justyna_Gęsicka_ (2)Justyna Gęsicka – mezzosopran. Ukończyła z wyróżnieniem studia I i II stopnia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Małgorzaty Greli. Na deskach profesjonalnej sceny operowej zadebiutowała w roli Papageny w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta, w Operze Nova w Bydgoszczy (2017). W roku 2018 również w Operze Nova zaśpiewała partię Rozyny w „Cyruliku sewilskim” G. Rossiniego. Za kreację postaci Rozyny w reżyserii Jitki Stokalskiej zdobyła I nagrodę 11. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych na najciekawszą osobowość artystyczną. Współpracuje z Filharmonią Pomorską im. I. Paderewskiego w Bydgoszczy.

Zdobywczyni II miejsca na Międzynarodowym Konkursie EuroClassic w Maiori (Włochy, 2016), laureatka III nagrody w konkursie na najciekawszą osobowość artystyczną 9. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych za partię Cherubina w operze Wesele Figara – W. A. Mozarta (2016) oraz I nagrody w konkursie na najciekawszą osobowość artystyczną XI Międzynarodowego Operowego Forum Młodych za partię Rozyny w Cyruliku sewilskim (2018). Zdobywczyni wyróżnienia oraz nagrody specjalnej za wykonanie utworu współczesnego w I Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Haliny Słonickiej w Suwałkach (2018), laureatka nagrody specjalnej za wykonanie utworu musicalowego w XIII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej Złote Głosy – Warszawa (2018), zdobywczyni wyróżnienia na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku (2018). Występuje w kraju i za granicą.

Brała udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez takie osoby jak: Marek Rzepka, Maria Sartova, Andrzej Dobber, Izabela Kłosińska, Monika Walerowicz, Barbara Kubiak czy Marcin Kozieł. Współpracowała z wieloma dyrygentami takimi, jak: Maciej Figas, Piotr Wajrak, Jerzy Wołosiuk, Kai Bumman, Rafał Janiak, Przemysław Fiugajski, Marta Kluczyńska, Damian Borowicz, Piotr Deptuch, Wojciech Michniewski.

Krzysztof Zimny – tenor, solista Opery Nova w Bydgoszczy, absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie śpiewu dra Adama Zdunikowskiego. Zadebiutował na scenie występując w roli Oebala, w studenckim spektaklu Apollo i Hiacynt, Wolfganga Amadeusza Mozarta, wystawionym m.in. na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Ostrawie, w Czechach. Rok później wcielił się w postać Franka w operze Flis Stanisława Moniuszki. W roku 2017 wystąpił po raz pierwszy na deskach Opery Nova kreując postać Tamina z opery Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta pod muzycznym kierownictwem dyrektora Macieja Figasa. W czerwcu 2018r. zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi wcielając się w postać Fentona w przedstawieniu Wesołe Kumoszki z Windsoru Otto Nicolaia. Współpracuje z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Filharmonią Kameralną im. W. Lutosławskiego w Łomży oraz licznymi placówkami kultury w całej Polsce. Ma na swoim koncie wiele koncertów oratoryjnych, operetkowych i kameralnych. Jest laureatem II miejsca VI Konkursu Wokalnego im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy.

Emilia Czekała (3)Emilia Czekała – Wokalistka, konferansjer, flecistka. O jej wszechstronnych zainteresowaniach może świadczyć fakt, że z wyróżnieniem ukończyła filmoznawstwo oraz język niemiecki na brytyjskiej uczelni The University of Hull. Po powrocie do kraju to muzyka stała się najważniejsza: podjęła studia na kierunku wokalistyka jazzowa na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Joanny Zagdańskiej. Odnosi także sukcesy jako konferansjer – od wielu lat prowadzi koncerty Orkiestry im. Johanna Straussa, której obecnie jest dyrektorem. Konferansjerkę prowadzi nie tylko po polsku, ale także po angielsku, współpracowała w tym zakresie z Filharmonią Pomorską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Sudecką czy Polską Filharmonią „Sinfonia Baltica” w Słupsku zyskując znakomite recenzje i opinie słuchaczy. Jesienią 2016 roku stworzyła swój video-blog osobisty „Ema mówi”, gdzie realizuje swoje pasje mówiąc o muzyce. Tworzy własne projekty muzyczne, daje recitale, jest autorką projektu Cafe Bodo, w którym wciela się w Hankę Ordonównę. Występowała u boku takich artystów jak Mateusz Ziółko, Tadeusz Seibert, Michał Grobelny, Krzysztof Iwaneczko, Irena Santor, Zbigniew Górny czy Jacek Wójcicki, a także śpiewała w zespole Singin’ Birds.

Szczegóły

Data:
4 stycznia 2020 (sobota)
Czas:
17:00
Koszt:
90zł, 100 zł i 110 zł
Wydarzenie Kategoria:

Miejsce

Teatr
Teatralna, 1
Grudziądz, 86-300 Polska
Telefon:
56 46 234 76
Strona internetowa:
www.teatr.grudziadz.pl

Organizator

CK Teatr w Grudziądzu
Telefon:
56 46 234 76
Email:
oliwia@teatr.grudziadz.pl
Strona internetowa:
www.teatr.grudziadz.pl